Q Hotel Plus Wrocław
Q Hotel Kraków
Q Hotel Plus Kraków
Q Hotel Grand Cru Gdańsk
Q Hotel Plus Katowice
Q Hotel Plus Wrocław Bielany
Banner background

Standardy Ochrony Małoletnich

Szanowni Goście!

Uprzejmie informujemy, że w obiektach sieci Q Hotel wprowadziliśmy Politykę Ochrony Małoletnich zgodnie z ustawą z dn. 28 lipca 2023 o zmianie z dn. 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniu przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

Stanowi ona zbiór zasad i procedur stosowanych w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w hotelu dzieje się krzywda, a także ma na celu zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Q Hotel prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie i uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych. 


USTALENIE TOŻSAMOŚCI DZIECKA i PROCEDURY W PRZYPADKU OKOLICZNOŚCI WSKAZUJĄCYCH NA SKRZYWDZENIE DZIECKA

Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Pracownicy Recepcji podejmują wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, która towarzyszy dziecku. Warto wiedzieć, że Recepcjonista może m.in.:

Poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzające, że osoba dorosłą ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem. W przypadku braku dokumentu tożsamości lub odmowy jego okazania może poprosić o podanie danych dziecka.
W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka i osoby dorosłej lub odmowy ich okazania Recepcjonista może zapytać o relację osoby dorosłej z dzieckiem.
Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka może zostać poproszona o wypełnienie stosownych oświadczeń.
Warto wiedzieć, że procedura służy zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom korzystającym z Danego Obiektu oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 maja 2016 roku pracownicy obiektu muszą stosować się do przepisów z zakresu praw dziecka.

Mając uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w hotelu jest krzywdzone, Dyrekcja powinna niezwłocznie zawiadomić odpowiednie służby.


ZATRUDNIANIE OSÓB DO PRACY Z DZIEĆMI  

Wszystkie osoby pracujące z dziećmi muszą być dla nich bezpieczne, co oznacza m.in., że ich historia zatrudnienia powinna wskazywać, że nie skrzywdziły w przeszłości żadnego dziecka. Każda osoba zatrudniana przez Q Hotel do prac związanych z edukacją, wypoczynkiem i opieką nad dziećmi jest i będzie obowiązkowo sprawdzana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Ponadto wszyscy pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi, w tym osoby, które mogą mieć potencjalny kontakt z dziećmi powinny złożyć oświadczenie o braku karalności i o nietoczeniu się postępowań o czyny przeciwko dzieciom. 


MONITORING I EWALUACJA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH

1. Przedsiębiorca powołuje Koordynatora odpowiedzialnego za Standardy Ochrony Małoletnich stosowane w Obiekcie i umieszcza jego dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla personelu oraz gości hotelu, w tym również dzieci.
2. Przedsiębiorca określa zakres zadań oraz kompetencji Koordynatora w zakresie przygotowania pracowników do stosowania zapisów Standardów Ochrony Małoletnich, zasad przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposobu dokumentowania tych czynności.
3. Koordynator, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich.
4. Monitoring i ewaluacja obejmują weryfikację realizacji Standardów Ochrony Małoletnich, reagowanie na sygnały naruszenia zasad i procedur oraz zaproponowanie zmian w dokumencie, zwłaszcza pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
5. Koordynator przeprowadza wśród pracowników Obiektu, raz na 2 lata, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich.
6. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia zasad i procedur Standardów Ochrony Małoletnich w Obiekcie.
7. Koordynator dokonuje opracowania ankiet wypełnionych przez pracowników, sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazuje Przedsiębiorcy. Przedsiębiorca wprowadza do dokumentu niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom nowe brzmienie Standardów Ochrony Małoletnich.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących ochrony małoletnich, prosimy o kontakt z Recepcją obiektu, z którego usług zdecydowali się Państwo skorzystać.

Newsletter

Subscribe to our newsletter and stay up to date with us!

In order to provide services at the highest level, the Service uses cookies stored in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Main Q Hotel Sp. z o.o., Juliusza Lea 202A, 30-133, Kraków, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in the settings.

Manage privacy settings
Essential cookies

Cookies necessary for the operation of services available on the website, enabling browsing offers or making reservations, supporting security mechanisms, including user authentication and abuse detection. These files are required for the proper functioning of the website. They do not require your consent.

Analytical cookies

Cookies allowing the collection of information about the user's use of the website in order to optimize its functioning and adapt it to user expectations. By consenting to these cookies, you agree to the processing of data regarding your activity on the site for analytical purposes.

Marketing cookies

Cookies enabling the display of marketing content tailored to the user's preferences and directing marketing offers to them corresponding to their interests, including information about user activity, products, and services of the site administrator and third parties. Consent to these cookies means that your data may be used for advertising personalization and analysis of the effectiveness of our advertising campaigns.

Your preferences have not yet been saved