#1 Zacznijcie od dobrego planu
Pierwszą zasadą organizacji idealnego wesela jest sporządzenie listy gości. Ustalcie ją we dwoje, wpisując na listę osoby, które są dla Was ważne – przyjaciół, rodzinę, sąsiadów. Pamiętajcie przy tym, że to Wasze wesele i nikt nie powinien Wam narzucać, kogo zaprosić. Oczywiście, sugestie najbliższych są cenne i ważne, jednak jeżeli nie utrzymujecie kontaktu z cioteczną kuzynką ojca, a w dodatku czujecie się przy niej niekomfortowo, nie zapraszajcie jej, ponieważ ktoś inny tego oczekuje.
Kiedy stworzycie listę gości i potwierdzicie ich przybycie, zastanówcie się, w jaki sposób posadzicie ich przy stolikach. Jedną z najpopularniejszych zasad usadzania gości jest kryterium wieku oraz pokrewieństwa, jednak myślcie przede wszystkim o tym, by Wasi bliscy dobrze się ze sobą bawili i mieli o czym rozmawiać.
#2 Niech sala weselna będzie piękna, ale i funkcjonalna!
Jeżeli macie już listę gości i znacie orientacyjną liczbę osób, które będą z Wami w tym szczególnym dniu, czas na wybór sali weselnej! Podczas poszukiwań idealnego miejsca, zwróćcie uwagę na wielkość sali oraz styl, w jakim zostało ono urządzone. Upewnijcie się także, że w sali jest wystarczająco dużo miejsca do tańczenia, a akustyka sprzyja weselnej muzyce.
Weźcie pod uwagę logistyczne możliwości swoich gości i postawcie na lokalizację, do której wszystkim będzie łatwo dojechać. Dla wygody Waszej oraz Waszych gości warto rozważyć wynajem sali weselnej w hotelu – dzięki temu osoby przyjezdne będą mogły pójść spać, kiedy tylko poczują się zmęczone, a Wy nie będziecie musieli zabiegać o kłopotliwy transport gości do okolicznych pensjonatów czy noclegowni.
#3 Zorganizujcie przestrzeń dla najmłodszych
Ustalając układ stolików na sali weselnej, weźcie pod uwagę obecność najmłodszych uczestników Waszej uroczystości. Z pewnością wśród gości znajdą się rodziny z dziećmi, dlatego dla najmłodszych weselników warto zorganizować osobny stolik. Dzięki temu dzieci będą się dobrze bawić w swoim towarzystwie, a dorośli będą mieli chwilę wytchnienia na taniec i rozmowy z krewnymi.
Aby młodzi ludzie czuli się dobrze w tej nietypowej dla nich sytuacji, zadbajcie o kolorowy wystrój dziecięcego stolika i odpowiednie menu dla najmłodszych. Dzieciaki na pewno się ucieszą, jeśli zamiast wystawnego łososia dostaną zdrowego burgera lub… weselną pizzę!
4# Zorganizujcie zabawę w dobrym rytmie
Oprawa muzyczna to jeden z najważniejszych elementów imprezy weselnej – muzyka tworzy nastrój i odpowiednią dla danej chwili atmosferę, a także sprzyja szybkiej integracji gości i dobrej zabawie! Wybierając zespół weselny warto zwrócić uwagę na jego repertuar, choć nie tylko – istotna jest jakość dźwięku i nagłośnienie, doświadczenie zespołu, dobry kontakt z publicznością oraz atrakcyjna oprawa wizualna. Pomyślcie o tym, że wesele to z reguły impreza wielopokoleniowa i zadbajcie o to, aby na liście Waszych weselnych przebojów znalazły się różnorodne piosenki – np. tango milonga dla babci Marii, szalony twist dla wujka Andrzeja i klasyczne, weselne kaczuszki dla najmłodszych.
#5 Myślcie o sobie i pozwólcie sobie na spokój
Organizacja wesela może przyprawić o zawroty głowy – nie dość, że na Waszych barkach spoczywa organizacja całej imprezy, to Wasze rodziny próbują Wam pomóc, doradzając i nalegając na rozwiązania, które nie są w Waszym stylu.
Pamiętajcie, że dzień zaślubin i wesele to Wasze święto, więc najważniejsze jest, abyście to Wy byli zadowoleni. Zawsze znajdzie się ktoś, dla kogo rosół będzie zbyt łagodny, a muzyka za głośna. Pozwólcie sobie na radość i przed wejściem na salę weselną weźcie kilka głębokich wdechów. Uspokójcie kołaczące serca i ruszcie na parkiet, aby świętować łączące Was uczucie!
- - - - - - -
Dzień ślubu i uroczyste wesele to moment, na który czeka wielu z nas. Każda Para Młoda chce dołożyć wszelkich starań, aby te chwile były naprawdę wyjątkowe, jednak warto pamiętać o odpoczynku i zdrowym rozsądku. Nie bójcie się prosić o pomoc! Jeżeli czujecie, że ilość obowiązków Was przerasta, poproście o przysługę rodzinę, przyjaciół, a nawet obsługę sali weselnej – w tym szczególnym dniu każdy z chęcią Wam pomoże.
- - - - - -